It gets better

Smörjt med voltaren, som jag åkte och köpte innan mitt nattpass igår kväll. Upplever att det blivit bättre redan efter bara 3 smörjningar men kan såklart vara så att kroppen helt enkelt behövde några dagar och att Voltarenen mest är placebo. Men bättre blir det i alla fall! :)

Ringde Sportson igår och meddelade att jag nog inte kan komma in och provcykla den här veckan pga armen, men det var inga problem att jag kom in nästa vecka istället!

Sträckta muskelfästen

Får man ett infall att man ska börja gå til gymmet igen, men bortser från det faktum att man inte tränat tungt på rätt länge, och helt enkelt kör lika tunga marklyft som innan utan större svårigheter. DÅ. Då kan man, trots att det inte är några problem att lyfta, sträcka muskelfästen i armen! Yepp.

Tränade onsdag, körde marklyft bland annat, fick inga problem. Körde igen på söndag, lite lägre vikter för säkerhets skull. Dagen efter kändes det som vanlig träningsvärk. Sen igår, tisdag, kunde jag inte sträcka ut armen ordentligt utan att det gjorde jätteont. Är även öm i muskelfästena kring armvecket, både ovanför och nedanför. Körde lite strech, men senare på kvällen, när jag var på jobbet, blev det värre. När jag kom hem, strax efter 23, så värmde jag en vetekudde och hade på. Hjälpte kortsiktigt men samma problem igen sen när det svalnat..

Då jag inte kan gå utan att ha armen i ca 90 grader så det det lite dumt ut men hoppas det går över snart. Men jag har tillverkat en egen mitella så nu är det lite bekvämare att röra sig :D

Minns att det här har hänt förut, och bästa sättet för att det ska läka är vila. Alltså inte göra alla de där grejerna som gör ont utan försöka låta bli muskeln så mycket som möjligt. Inte strecha för mycket, bara låta det vara. Inte helt lätt när jag ska iväg och jobba natt (och dessutom cykla dit) men får göra det bästa av situationen!

Snöig cykeltur

Fick i onsdags för mig att ta en cykeltur eftersom det var så fint väder. Blev en tur till Hästevik, ca 31km tur och retur!

Tyvärr hade jag oturen att vädret och vinden vände och på vägen hem fick jag inte medvind som jag hade hoppats iom att det var motvind dit, utan motvind och snöoväder rätt i ansiktet hela vägen hem! Det var jag verkligen inte beredd på och tightsen jag hade var perfekta för vädret som rådde när jag åkte, men inte för blaskig snö. Dessutom dog batteriet på mobilen så inte ens appen gav mig cred för mitt kämpande! Toppen på mina stortår tog lång tid på sig att återfå någon känsel när jag väl kom in i värmen :P

Men det blev strax över 3 mil iaf vilket jag trots allt är nöjd med i is, snö och grus! Och som ni ser på bilden så reggade mobilen bara ca 20km :P

Overnigth oats

Superbra mellis / frukost!

Har börjat göra overnight oats att ta med till jobbet eller ha som snabb frukost!
Här med havregryn, chiafrön, kokos/rismjölk, blåbär och en nypa salt.
Blir himla gott och mättar bra dessutom!

Snart provcykling!

Idag har jag tagit mig i kragen. Kommer aldrig kunna bestämma mig för vilken cykel jag vill ha om jag inte får känna/klämma/provcykla. Så idag har jag varit på Sportson och bett dem ta hem Scotten (utan köptvång). Fanns inga på lager i sverige men det fanns en i butik i Borås. Får kika på den i slutet på denna eller i början av nästa! :)

Cyklar

Suget efter barmark och långa cykelturer har kommit extra mycket de senaste veckorna. Försvinner snön så ligger det tonvis med grus på cykelvägarna vilket ändå pajar upplevelsen en del.. Men jag har i alla fall ordentliga däck på cykeln! Köpte den i slutet av augusti, och den har sedan dess skött sig fenomenalt, vi har haft många mil ihop! Nu på vintern har jag dessutom utrustat den med ordentligt dubbdäck fram, så att ta sig till jobbet i alla väder funkar fint!

Eftersom jag tydligen inte får bläddra så långt bak bland instagrambilderna så är det här den enda jag har på cykeln. Charmigt.. väldigt värdigt sätt att hänga ut Bikey på. Men lovar att den va ren efter jag gått loss med trycksprutan och skurborste!

Bikey är en hybridcykel, Crescent Femto 2016, köpt på Cykelhuset. Hydrauliska skivbromsar, 24vxl. Har varit en perfekt instegscykel för mig! Men jag måste erkänna att jag det senaste blivit ordentligt sugen på en renodlad landsvägscykel. På cykelmässan fick jag syn på en Scott. Även om jag varit insnöad på Bianchi rätt länge så var det kärlek vid första ögonkastet och jag har tänkt på Scotten varje dag. Den jag såg på mässan var såklart en värstingmodell men jag har hittat en modell som skulle passa mig perfekt som ser mer eller mindre identisk ut, så det är ju den jag tänker på då. Däremot så har jag hittat en Bianchi som är i samma prisklass, hyfsat lika på pappret. Så just nu pågår forskning i allra högsta grad. Vilken av dessa skulle vara mest aktuell som min nästa cykel?

Bliz Rapid

Hallå där!

Ibland får jag den där känslan att jag så hemskt gärna vill börja blogga igen. Den infinner sig oftast när jag läst någon annans blogg. Eftersom jag läser bloggar så sällan som jag gör, så blir det himla glest mellan inläggen. Gick in nu och fick syn på mysiga sommarbilder, började flina lite. Fy vad mysigt det var!

Men nu är det snöstorm ute. Minusgrader. I fredags strålade solen och det var vårväder för hela slanten. Tog cykeln in till Svenska mässan för att gå på cykelmässan, hade solen i ögonen hela vägen. Om ja ändå hade vetat att våren bara skulle vara i en dag, då hade jag tagit en längre tur. Fick köpt ett par snabba brillor i alla fall, så nu kan jag cykla och titta samtidigt, inte kisa och undvika att titta rakt fram. Fick tag i ett par från Bliz som ändrar färg efter solljuset, himla praktiskt! Hade dem när jag cyklade till jobbet i mörkret, då var jag glad att de inte var skuggade :P